środa, 11 maja 2016

32(312) Kuchnia dla biegaczy. Siła z roślin

Autor: Violetta Domaradzka, Robert Zakrzewski
Ocena:  4/6
Wydawnictwo:Publicat



Rzadko sięgam po książki kucharskie, z przepisami i poradami kulinarnymi. Swoje życie kuchenne urozmaicam nowinkami z internetu i własnymi pomysłami. Jednak ze względu na moje zapędy do biegania i wegetarianizm, zaintrygował mnie ten tytuł.
Od razu rzuca się w oczy piękne wydanie. Wysokiej jakości papier, duża objętość i przepiękne wręcz zdjęcia, nie tylko potraw, ale i krajobrazów!
W pierwszej, krótszej części znajdziemy zbiór informacji na temat wegańskiego żywienia. Co jest podstawą, przy jakich schorzeniach jest wskazane, jakie są płynące z niego korzyści. Poczytamy również na temat mikroelementów czy innych związków zawartych w roślinnych potrawach.
Druga, znacznie obszerniejsza część to przepisy na wegańskie potrawy. Nie są jakoś specjalnie udziwnione, dość łatwe do przyrządzania, urozmaicone. To zalety. Myślę jednak, że bardziej zaawansowani weganie podobne potrawy wymyślają sami;) Plusem są dodane do każdego przepisu informacje dotyczące ilości kalorii, mikroelementów itp. co ułatwia komponowanie całodziennego menu.
Wada? Za mało znalazłam informacji o samym bieganiu. Spodziewałam się podpowiedzi, jak trenować, od czego zacząć. Autorzy dzielą się wskazówkami dotyczącymi biegów ultra, czyli po 100 i więcej kilometrów. Zabrakło mi tych przydatnych "zwykłemu" biegaczowi, który chce zacząć biegać, albo biega dystanse po kilka km.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz