niedziela, 6 marca 2016

13(283) Blondynka na Czarnym Lądzie

Autor: Beata Pawlikowska
Ocena: 4/6
Wydawnictwo:National Geographic


Opowieść Beaty Pawlikowskiej z podróży do Tanzanii. Przyznam, że czytałam ją bardzo długo, odkładałam i wracałam. Jest trochę nierówna stylowo, początek nieco nudnawy (stąd to odkładanie), im dalej tym lepiej i ciekawiej. Początkowo mocno działał mi na nerwy towarzysz Autorki-Michał. Jednak z czasem i on przeszedł przemianę. Opowieść obfituje w dialogi. Może nieco za mało w niej opisów afrykańskiej przyrody. W drugiej połowie znajdziemy także nieco przemyśleń na temat sensu życia i ludzkiej natury.
Bardzo ciekawie czyta się o wizycie w wiosce Buszmenów. Autorka podała sporo informacji, ciekawostek i oczywiście swoich doświadczeń. Także pobyt w wiosce Masajów, przypadkowy i dość obszernie opisany, bardzo atrakcyjny i obfitujący w zaskakujące wydarzenia, zasługuje na pochwałę:)
Wielkim plusem książki są przepiękne zdjęcia. Co mnie drażniło, to ich niekompatybilność z tekstem - zdjęcie na danej stronie ilustruje coś, co było opisane kilka stron wcześniej:/ A szkoda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz