środa, 15 maja 2013

"Kuchnia zdrowia i młodości

Autor: Bożena Żak-Cyran
Wydawnictwo: Galaktyka
Ilość stron: 88
Ocena: 3+/6
Źródło: szafa z książkami

Książeczka bardzo cienka, do tego pisana dużą czcionką, z obrazkami, także treść mocno skrócona. Na innej książce Pani Cyran Żak ("Jedz i żyj zgodnie z porami roku") uczyłam się zasad Kuchni Pięciu Przemian i naturalnego odżywiania roślinnego. Tą książkę kupiłam z nadzieją na coś nowego. Jednak od poprzedniej jest dużo bardziej uboga. Mój błąd, bo kupiłam ją przez internet, wcześniej nie przeglądając.  Być może ktoś, kto zaczyna przygodę ze zdrowym odżywianiem odbierze ją bardziej pozytywnie, bo napisana jest przejrzyście i przystępnie. A argumenty autorki naprawdę trafiają do czytelnika! Mnie trochę rozczarowała po wcześniejszej lekturze i stąd taka ocena.
Książka zawiera, prócz części teoretycznej (dlaczego watro odżywiać się w ten sposób, techniki gotowania, niezbędne w kuchni składniki itd), mnóstwo ciekawych przepisów kuchni roślinnej. Zgrabny format i przejrzysta forma przepisów są wygodne w codziennym użytkowaniu w kuchni. Szczegółowy spis treści ułatwia szybkie znalezienie interesującego przepisu.
Polecam tym, którzy chcą spróbować ciekawych i nietuzinkowych potraw wegetariańskich (czy wręcz wegańskich) oraz tym, którzy ten sposób odżywiania już stosują w swoim życiu. Miłośnicy Kuchni Pięciu Przemian na pewno także znajdą coś dla siebie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz