wtorek, 15 grudnia 2015

66(266) Podróż do miasta świateł: Rose de Vallenord

Autor: Malgorzata Gutowska - Adamczyk
Ocena: 3+/6
Źródło: biblioteka

Dalszy ciąg losów Róży na przełomie XIX i XX w i Niny w wieku XXI. Losów pełnych zaskakujących wydarzeń i zwrotów akcji. Pierwsze co mnie zaskoczyło, to śmierć księcia Vallenorda, bo byłam przekonana, że jednak Róża zostanie jego żoną i to stąd nazwisko na okładce!
Ta część zawiodła mnie po rozsmakowaniu się poprzednią. Rozdziały dotyczące Róży są całkiem ok. Obraz Paryża może już nie tak szczegółowy jak w I tomie. I wątek miłosno-małżeński nieco wydumany. Ale znośni. Jednak rozdziały dotyczące Niny są dla mnie po prostu niestrawne:/ Naiwność i głupota kobiety po prostu mnie drażniły, a wręcz wkurzały! Romans z Argentyńczykiem, rejsy jego jachtem, loty helikopterem, a wreszcie uwięzienie w zamku są jak połączenie harlequina z tanim kryminałem. Zupełnie mi nie pasują do cyklu o Róży z Wolskich. Ogólnie druga część jest już bardziej płytka, pisana jakby na siłę. Dużo mniej ciekawa, klimatyczna i zaskakująca niż pierwsza.

1 komentarz:

  1. Mhm, czyli jednak z czystym sumieniem mogę sobie ten tytuł odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń