czwartek, 5 lutego 2015

05(205) Magiczny ogród

Autor: Sarah Addison Allen
Ocena: 2/6
Ilość stron:  255
Źródło: szafa z książkami

Kobiety z rodziny Waverleyów posiadają niezwykły dar przewidywania przyszłości. W ich ogrodzie rosną magiczne rośliny, z których przygotowują potrawy zmieniające ludzkie zachowania. Wśród nich jest jabłonka, rodząca owoce pokazujące najistotniejsze wydarzenie w życiu tego, kto zje jabłko. Zarówno dar jak i opieka nad ogrodem przechodzi z pokolenia na pokolenia. Jednak niektóre kobiety nie chcą żyć z takim obciążeniem i uciekają.
Książka ma niezłe recenzje, jednak ja się rozczarowałam. Połączenie stylu pani Flagg z  pomysłem niedawno przeze mnie czytanego Sekretnego języka kwiatów (jednak to bardzo marna namiastka) i kiczowatym romansidłem w stylu harlequinów. Napisana jest prostym językiem, pełna schematów i przewidywalna aż do bólu. Nawet temat znaczenia roślin został potraktowany po macoszemu, chociaż mógłby być najciekawszym elementem powieści. Podobnie wątek psychologiczny, samotności i odpowiedzialności Claire czy traumatycznych przeżyć Sydney i jej córeczki...Mogło być ciekawie, a zostało tylko powierzchownie wspomniane.
Przeczytałam fragmentarycznie, szkoda mi było czasu na dokładną lekturę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz