sobota, 30 marca 2013

15(69) "Od gniewu do przebaczenia"

Autor: E. Larsen
Wydawnictwo: GWP
Ilość stron: 144
Ocena: 4+/6
Źródło: szafa z książkami

 Fragment opisu z okładki:
"Gniew - niszczące uczucie - jest obecny w życiu każdego z nas. Potrafi przybierać rozmaite oblicza: depresji, wściekłości, rozdrażnienia, wycofania z kontaktów z innymi, stałego poczucia bycia ofiarą, skłonności do uzależniania się. Książka Ernie Larsena, mająca charakter poradnika-samouczka, w sposób niezwykle przystępny prowadzi czytelnika drogą, której początek stanowi uświadomienie sobie własnego gniewu, a która ma prowadzić do celu, jakim jest pojednanie się z sobą samym, przebaczenie sobie, rodzinie, losowi, Bogu."

Opis wyjątkowo trafnie oddaje treść książki.
Co mnie zniechęcało: zbyt długie skupienie się na procesie uświadomienia sobie gniewu. Może też zbyt płytkie i "objawowe". Za to podejście do procesu pojednania wydało mi się  nieco infantylne. Uważam, że ta część drogi wiodącej do pełnego przebaczenia i wolności jest najtrudniejsza, a zostało jej poświęcone zbyt mało miejsca.
Jednak książka jest dość dobra, pomaga wniknąć w swoją psychikę i odnaleźć w niej czasem zaskakujące i głęboko ukryte motywy wywołujące niespodziewany gniew.
Przyznaję, że przeleżała na mojej półce kilka lat czekając na "swój" czas. Cieszę się, że wreszcie po nią sięgnęłam i się z nią zmierzyłam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz