poniedziałek, 31 października 2016

79(359) Granica

Autor: Zofia Nałkowska
Ocena: 3/6

Powrót po latach do szkolnej lektury, której kompletnie nie pamiętałam. Czy udany? Średnio.
"Granica" to opowieść o małżeńskim trójkącie, mezaliansie. Zenon Ziembiewicz, główny bohater, nastawiony na karierę, uwikłany w politykę. Przelotny romans z Justyną Bogutówną, młodziutką służącą, okazuje się brzemienny w skutkach. W całą historię uwikłana jest również Elżbieta Biecka, żona Zenona. Małżeńska zdrada, mezalians, uczciwość, aborcja, wreszcie samobójstwo. Gdzie jest ta cienka granica, której nie powinno się przekroczyć?  Wydaje się, że Autorka porusza bardzo ciekawe i "chwytliwe" tematy, jednak robi to w sposób tak mdły, rozwleczony, wręcz nudny, że trudno mi było przebrnąć przez powieść. Liczyłam na dobrą, psychologiczną ucztę. Jednak znalazłam mdłe danie doprawione dość dużą dawką politykowania, pochwał międzywojennych ideologii. Męczył mnie nadmiar monotonnej narracji, brakowało dialogów.
Nie dziwię się, że powieść nie zapadła w moją pamięć. Czytałam ją jakby po raz pierwszy. Pewnie już do niej nie wrócę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz