środa, 9 lipca 2014

44(164) Gdybyś mnie kochała

Autor: Grażyna Jeromin-Gałuszka
Ilość stron: 340
Ocena: 2/6
Źródło: szafa z książkami

Mała wieś lat 90-tych. Maksym spędza tu u babci każde wakacje swego dzieciństwa. Życie toczy się leniwie, dzień po dniu. Sąsiedzi znają się doskonale, każdy o każdym wszystko wie. Są miłości i zatargi. Ale to tak tylko dla uatrakcyjnienia codzienności. Sielskość trwa do czasu, gdy do wsi wraca czarna owca, żądna pieniądza. Spokój zostaje brutalnie zburzony.
Współczesność, hotelik gdzieś po drodze z Warszawy do wsi. Dorosły już Maksym znajduje się nagle w samym środku koszmaru,którego nie umie przerwać. Jakie ma to powiązanie z wydarzeniami sprzed lat?
Książka zapowiadała się ciekawie, tym większe moje rozczarowanie. Miałam wrażenie, że Autorka pisze w kółko o tym samym, tylko innymi słowami. Czytałam, czytałam, łudząc się wciąż, że wreszcie stanie się coś ciekawego....Ale nie doczekałam się, nie dotrwałam. Niby wątek kryminalny, ale tak rozmyty, że aż kontury się zacierają, o ciekawości nie wspomnę...Niby wątek miłosny, ale też potraktowany po macoszemu.
Niezbyt przypadła mi do gustu forma narracji, prowadzona  w pierwszej osobie (przeszłość) i jako forma zwracania się do kogoś, opowieści w drugiej osobie (teraźniejszość).
Ogólnie nijako i niewciągająco.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz