piątek, 17 lutego 2012

5. "Brat"

Autor: Emilia Kiereś
Wydawnictwo: Akapit-press
Gatunek: dla dzieci i  młodzieży
Ilość stron: 176
Ocena: 3/6
Źródło: szafa z książkami


Książkę wygraliśmy w konkursie plastycznym w Baśniowej kawiarence na spotkaniu z autorką. Zaintrygowała mnie ze względu na to, że Pani Emilia jest córką Małgorzaty Musierowicz, mojej ulubionej autorki z czasów nastoletnich.
Lektura wg mnie dla dzieci w wieku 8+.
Czytelnik przenosi się w czasy Słowian, z dwoma braćmi-bliźniakami wędruje przez zaczarowany las, w którym spotyka elfy, duszki itp.
Pomysł ciekawy, jednak forma nie bardzo przypasowała ani mnie, ani mojemu synowi. Jest po prostu dość nudno. Akcja jest powolna, brakuje w niej zaskakujących momentów, które każą z niecierpliwością czekać na kolejną stronę. Zbyt dużo mdłych opisów. A jak już zaczyna się dziać coś ciekawego, pojawia się jakaś ciekawsza postać, wątek jest zbyt szybko ucinany, bez wciągających szczegółów. Ponieważ wędrujemy przez las z każdym z braci osobno, każdy rozdział ukazuje kolejne etapy drogi jednego z nich. Momentami miałam wrażenie, że chronologia nieco kuleje (opisy pór roku). Niełatwe są przeskoki z miejsca na miejsce, niełatwo zapamiętać, gdzie dany młodzieniec był 2 rozdziały temu.
Najbardziej atrakcyjna jest okładka, twarda, błyszcząca i tłoczona.
Niestety, ale nie polecam książki młodym czytelnikom. Myślę, że przy ogromnym wyborze lektur o wartkiej akcji, ta pozycja  może znużyć i zniechęcić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz