poniedziałek, 23 stycznia 2012

2. "Ostatni dobry człowiek"

Autor: A.J. Kazinski
Wydawnictwo:
Gatunek: thriller
Ilość stron: 510
Ocena: 6/6
Źródło: szafa z książkami



 "Ostatniego dobrego człowieka" dostałam od Mikołaja pod choinkę. Od pierwszego spojrzenia czułam, że to niezła książka, ale po lekturze stwierdzam, że przeszła nawet moje oczekiwania!
Bardzo ciekawy temat, jak dla mnie niespotykany w literaturze. Na całym świecie giną dobrzy ludzie. Wg biblijnych przekazów, jest ich 36. 34 już zginęło, zostało dwóch. Na plecach każdego ze zmarłych jest tajemniczy znak. Intrygującą zagadkę chce rozwiązać policjant z Wenecji. Zbiera materiały. Nawiązuje kontakt z duńskim kolegą po fachu. Ten trafia na kobietę-naukowca, która odkrywa system, wg którego giną ludzie. Kto zginie następny? Czy uda im się zapobiec tragedii? I co tak naprawdę oznacza określenie "dobry człowiek"?
Mimo, że książka liczy ponad 500 str ani przez chwilę nie nudzi. Wydarzenia zaskakują, akcja cały czas toczy się w błyskawicznym tempie. Pojawiające się wątki naukowe, wątki dotyczące życia po śmierci, każą docenić pomysłowość autorów. Język wskazuje na niezły kunszt pisarski nieznanego dotychczas duetu skandynawskiego.
Mój apetyt czytelniczy został tak zaostrzony, że trudno będzie teraz znaleźć kolejną książkę mogącą go zaspokoić.


Dla mnie-książka na 6!
Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz