środa, 22 stycznia 2014

4(124). "Dotknij wiatru, dotknij wody"

Autor: Amos Oz
Ilość stron: 154
Ocena: 3/6
Źródło:  biblioteka

Elisza Pomeranz, Żyd, nauczyciel w przedwojennej Polsce, w okupowanej Europie musi się kryć przed hitlerowcami. Po wojnie wyrusza do Ziemi Obiecanej, do Izraela, gdzie pracuje jako zegarmistrz w kibucu.
Muszę przyznać, że zupełnie czegoś innego spodziewałam się po tej książce. Rzeczywistość miesza się ze snem, przeważa surrealistyczny styl, za którym nie przepadam. Często miałam problemy, by w fabule odróżniać marzenia od jawy. Za mało mi było psychologii (tak dużo w recenzjach czytałam, że to powieść o miłości i samotności), a za dużo tła politycznego.
Ale może ja po prostu nie umiałam dobrze wyczytać drugiego dna?
Co warte podkreślenia, Oz nie jest Polakiem, a  o Polsce pisze dużo, szczegółowo i ciekawie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz