czwartek, 19 stycznia 2023

"Moja historia czytania" Alberto Manguel

 Rok pierwszego wydania: 1996

Ocena: 4/6

Autor był lektorem Borgesa.

W grubym tomiszczu opisuje historię książki, począwszy od kamiennych tabliczek; historię bibliotek, różne style czytania, rodzaje czytelników, miejsca, w których się czyta, formy czytania (głośne, komuś, ciche itp). Wszystko to ubrane w formę esejów.

Przyznam, że wcześniej niewiele wiedziałam o tej książce i, pewnie sugerując się tytułem, spodziewałam się opowieści o przeczytanych lekturach. Stąd moje zaskoczenie było wielkie ;)

Trudno mi się czytało tę książkę w sposób ciągły, od początku do końca. Momentami mnie nużyła. Za to czytana na wyrywki była dużo łatwiej zjadliwa ;) Czy zostanie w mojej głowie coś z wiadomości, które przeczytałam? Wątpię...Czy jest słaba? Na pewno nie! Tylko nie zaspokoiła moich potrzeb i oczekiwań na tę chwilę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz